Neděle, 28 dubna, 2024

/

Proč si pořídit CRM? Seznamte se s největšími výhodami

Současné podnikatelské prostředí je tvrdé. Konkurence je všudypřítomná a na špici se udrží jen firmy, které nepodcení význam moderních technologií. Mezi klíčové nástroje, které mohou významně usnadnit práci, ušetřit čas a zvýšit efektivitu, patří CRM systém. Slouží k řízení vztahů se zákazníky a přináší podnikatelům široké spektrum výhod.

Data na jednom místě

Alfou a omegou CRM systému je centralizace informací. Všichni kompetentní uživatelé (tj. zaměstnanci) díky němu získávají přístup k relevantním datům o zákaznících, a to v reálném čase. Eliminují se tím problémy související se ztracenými informacemi v e-mailové komunikaci i komunikační šum mezi jednotlivými odděleními. V CRM jsou všechny dokumenty pečlivě uloženy na jednom místě.

Méně chyb a pružnější komunikace

S centralizací úzce souvisí snížení chybovosti. Díky přehlednému uspořádání, a tudíž snadné dohledatelnosti dat, se vedení nemusí obávat ztráty důležitých informací. Komunikace s klienty tím získává na rychlosti a efektivitě – zaměstnanci již nemusí dohledávat potřebné údaje na několika různých místech. Naopak jsou schopni okamžitě reagovat na dotazy a sofistikovaněji řešit případné problémy.

Lepší marketing i řízení projektů

Nedílnou součástí CRM systému bývají nástroje pro snadnou vizualizaci dat. Díky přehledným dashboardům, grafům a tabulkám lze na pár kliknutí vyčíst klíčové statistiky a na jejich základě identifikovat silné stránky i slabiny dané oblasti. Odborníci z marketingového oddělení tak mohou mnohem lépe hlouběji porozumět skutečným potřebám a chování zákazníků (a přizpůsobit trendům prodejní strategie).

A tím výhody CRM systému zdaleka nekončí. Za pozornost stojí také nástroje pro řízení projektů, automatizaci rutinních činností či integrování aplikací třetích stran. Na vlastní kůži si je můžete vyzkoušet například v prostředí českého eWay-CRM, které si vybudovalo silnou uživatelskou základnu i v zahraničí.