Sobota, 27 dubna, 2024

/

K čemu slouží reklamní předměty: 20 tipů a inspirací na ty nejlepší z nich

Reklamní předměty jsou oblíbenou součástí marketingových kampaní a jsou jedním ze způsobů, jak zlepšit povědomí o své značce nebo budovat dobré vztahy se zákazníky nebo partnery.

Nevíte si rady s tím, jak rozběhnout své podnikání? Chtěli byste se naučit efektivně používat reklamní předměty k vlastní propagaci? Přečtěte si tento článek, který vám může přinést inspiraci.

Reklamní předměty

Reklamní předměty jsou výrobky, které v obecném smyslu slouží k propagaci značky nebo produktu. Reklamní předměty mají široké využití. Mohou být použity ke zvýšení povědomí o značce, budování vztahu se zákazníky, podpoře prodeje, zvýšení obchodních příležitostí a tržeb.

Kromě toho mohou být reklamní předměty využívány jako součást korporátní identity a můžete je nabízet na veřejných akcích, veletrzích nebo konferencích, kde je vaše podnikání prezentováno.

Další způsob, jak mohou být využity reklamní předměty, je využití jako firemních dárků pro zaměstnance nebo obchodní partnery. Všechny takové dárky mohou být personalizovány pro konkrétní osoby.

Jak vybrat nejlepší reklamní předměty pro své podnikání?

Existuje několik faktorů, které je třeba zvážit při výběru těch nejlepších reklamních předmětů pro vaše podnikání. Jak na to?

Zamyslete se nad cílovou skupinou

První, co byste měli při výběru reklamních předmětů zvážit je cílová skupina, kterou chcete prostřednictvím reklamních předmětů oslovit. Je dobré si ujasnit, jaké je zaměření vašeho podnikání – cílíte na děti, dospělé, zdravotníky, stavaře, zákazníky kavárny?

Cílovou skupinou mohou být také vaši zaměstnanci, potenciální zákazníci, které hodláte oslovit, i obchodní partneři.

Zaměřte se na potřeby cílové skupiny

Důležité je vybrat reklamní předměty, které osloví danou cílovou skupinou a budou pro ni užitečné a reklamní předmět neskončí doma v šuplíku. Každá cílová skupina má jiné potřeby a preference.

Uvedeme pár jednoduchých příkladů:

  • pokud jsou vaši cílovou skupinou dětští zákazníci dobrými reklamními předměty mohou být malé plyšové hračky, pastelky, fixy, kvarteto nebo jiné karetní hry, školní potřeby, puzzle a další
  • pokud podnikáte ve stavebnictví mohou být vhodným reklamním předmětem malá vodováha, úhelníky, kalkulačky nebo předměty, které mohou být použity přímo na staveništi a budou tak maximálně praktické, jako jsou třeba reflexní vesty

Tip: Víte, jak správně používat reflexní vestu?

  • pokud vaše firma podniká v zemědělství, vhodným reklamním předmětem mohou být pracovní rukavice s logem vaší firmy, zahradnické nůžky, kšiltovky, drobné stolní hry s tématikou zemědělství a další
  • pokud podnikáte v odvětví obchodu, praktickými reklamními předměty mohou být psací potřeby, bloky a notesy, trička s logem firmy, personalizované hrnky a další
  • pokud je vaším pracovním odvětvím gastronomie, pořídit můžete reklamní

předměty, jako jsou zástěry, designové kuchyňské potřeby, hrnky, sklenice, mini sady koření, malé bonboniéry a další

Vyberte vhodný styl a design

Reklamní předměty, které pořídíte by měly být přitažlivé i esteticky. Ideální je do reklamních předmětů zakomponovat vaše firemní barvy nebo logo firmy, motto firmy a podobně. Popusťte uzdu fantazii a vytvářejte originální reklamní předměty, které zaujmou na první pohled a všichni je budou chtít využívat.

Zaměřte se na funkčnost reklamních předmětů

Reklamní předměty by měly být nejen krásné, ale i praktické. To nejhorší co se může stát je, že vaše reklamní předměty skončí někde pohozeny a nenajdou využití. Aby byla reklama úspěšná, měl by reklamní předmět přinést zákazníkům, zaměstnancům nebo obchodním partnerům i další užitek.

Dbejte na kvalitu materiálů

Pokud chcete aby vaše firma byla prezentována v dobrém světle, dbejte i na kvalitu materiálů, které budou využity pro tvorbu reklamních předmětů. Ano, reklamní předměty jistě necháváte vyrobit ve velkém množství a přece jen se často jedná jen o takové drobné dárky. Pokud se však chcete odlišit a udělat dojem, právě kvalita může rozhodnout.

V dnešní době může mnoho potenciálních zákazníků zaujmout váš vztah k udržitelnosti a ekologii. Plus si u nich můžete udělat dobré jméno, pokud budou reklamní předměty vyrobeny z recyklovatelných nebo rozložitelných či jinak ekologicky šetrných materiálů.

Kvalitní reklamní předmět může být však vyroben i z klasických materiálů, jako jsou plast, kov nebo textil.

Personalizujte reklamní předměty

Personalizace reklamních předmětů může pomoc zvýšit účinnost reklamy. Důležité je, aby personalizace byla kvalitní a vypadala dobře. Věříme, že se vám podaří propojit značku s produktem. Jak na to?

Personalizovat reklamní předměty můžete například prostřednictvím potisku nebo gravírování. Takovým způsobem můžete personalizovat velké množství reklamních předmětů, od oblečení, kšiltovek, přes nádobí, plyšáky až po obaly na mobil nebo klíčenky.

Distribuujte reklamní předměty

Když máte vyrobeny reklamní předměty, je důležité dostat je na správná místa, mezi správné lidi. Využít lze sponzorování různých akcí, přidávat reklamní předměty můžete jako propagační dárky k objednávkám a podobně. Záleží jen na vás, pro jakou marketingovou strategii se rozhodnete.

Vyhodnocujte účinnost reklamních předmětů

Každý, kdo nabízí reklamní předměty, by měl mít představu o tom, jak se mu investice do reklamních předmětů vyplácí. Vyhodnocovat účinnost reklamních předmětů lze mnoha způsoby.

Jedním z nejčastějších přístupů je sledování návratnosti investic, kdy se vždy spočítá kolik financí bylo do reklamní kampaně investováno a jaký byl zisk. Zkoumat můžete také množství zájemců o značku po distribuci, procento uzavřených obchodů po zprostředkování reklamy. Můžete udělat také průzkum spokojenosti uživatelů s reklamními předměty.

20 tipů a inspirací na reklamní předměty

Nevíte si rady s tím, co by mohlo být tím pravým reklamních předmětem určeným pro propagaci vaší firmy? Uvedeme několik inspirací, které by vás mohly zaujmout nebo vás dovést k dalším a dalším nápadům na opravdu originální reklamní předměty, které vás odliší od konkurence:

  1. Dřevěný USB disk s logem vaší firmy a originálním designem

Praktickým reklamních předmětem může být USB disk, kterých není nikdy dost, pro uchování nejrůznějších dat. Nejprve rozmyslete, v jakých velikostech budete USB disky distribuovat, existují možnosti 4, 8, 16, 32 a 64 GB.

Nezapomínejte ani na design. Mnoho lidí by mohlo zaujmout dřevo. Jedná se o ekologický, trvale udržitelný materiál, který zaujme na první pohled. Vyrobit USB disky můžete s vlastním designem, doporučujeme zvážit gravírování loga.

  1. Plátěná taška s originálním designem

Plátěné tašky jsou praktickým reklamním předmětem, který navíc uvidí mnoho lidí, pokud se vám podaří zajistit, aby se taková plátěnka stala jednou z nejoblíbenějších u vašich zákazníků a nosili ji do města na nákupy.

Upřímně je pochopitelné, že na reklamní předmět chcete umístit své logo. V případě plátěných tašek i jiného oblečení by však mělo být elegantně zakomponováno. Ideální je jeho drobné provedení. Zaměřte se spíše na vtipné motto nebo potisk, který zaujme a pobaví a má blízko k vašim firemním myšlenkám.

  1. Batohy ve firemních barvách

Podobně jako plátěnky, můžete nechat vyrobit i batohy ve firemních barvách. I tady však platí, že logo by v tomto případě mělo být spíše decentní a batoh stylový.

  1. Kávový set

Kávový set je skvělým nápadem na reklamní předmět. Jelikož je ale pořizovací cena kávových setů vyšší než u jiných reklamních předmětů, jedná se většinou o dárky, které jsou darovány zaměstnancům nebo obchodním partnerům při různých příležitostech.

Existuje mnoho variant, více či méně originálních, ale v každém případě se může jednat o vynikající reklamní předmět.

  1. Hudební reproduktor

Podobně jako u kávových setů je tomu u hudebních reproduktorů, které se také mohou stát vhodným reklamním dárkem pro vaše zaměstnance nebo obchodní partnery. Pokud hudba z reproduktorů ožije, máte jistotu, že jste vybrali reklamní předmět, který našel své využití. U dárků tohoto typu však nešetřete na kvalitě vyhotovení.

  1. Kaktusy v květináčích s logem vaší firmy

Milou pozorností a originální reklamním předmětem mohou být malé kaktusy, případně i jiné květiny v květináčích, které opatříte logem vaší firmy nebo vtipným motem. Možná, že takové dekorace zaujmou v domácnostech vašich zákazníků i jejich hosty a reklama se tak bude šířit dál a dál mezi lidi.

  1. Reflexní pásky

Dalším vhodným nápadem na reklamní předmět mohou být reflexní pásky nebo jiné praktické reflexní předměty. Díky takovým budou vaši zákazníci v bezpečí na cestách do vašich obchodů i všude jinde. Bezpečnosti navíc není nikdy dost.

  1. Originální stolní hra s tématikou vaší firmy

Opravdu originálním reklamním předmětem může být stolní hra s tématikou vaší firmy. Aby hra byla zajímavá, poutavá, budete však muset do její výroby investovat trochu kreativity a především času.

Vyrobit ji potom ale můžete i v malém cestovním provedení a je tak možné, že se vaše značka podívá do všech možných koutů České republiky a ještě dál.

  1. Hrací karty, člověče nezlob se

Nechce se vám investovat tolik času a energie do vymýšlení originální stolní hry? Využijte nápady na klasické hry a modifikujte je tak, aby designově odpovídaly vaší značce. Nabízet tak můžete hrací karty nebo člověče nezlob se v klasické i cestovní verzi v barvách vaší firmy.

  1. Power banka

Power banka může být skvělým reklamním předmětem, který je praktický. Powerbanka s logem vaší firmy je možná to pravé pro vaši propagaci.

  1. Plyšové hračky pro vaše děti

Plyšové hračky pro děti patří mezi oblíbené reklamní předměty, protože přináší radost a potěšení. Jsou také vhodné věnovat je jako sponzorský dar například do dětských soutěží ve městě.

Ideální je, pokud má vaše firma “maskota,” který se stane tváří vaší firmy i propagace v podobě plyšové hračky. Takového plyšáka můžete například obléknout do trička s vaším logem.

  1. Sluneční brýle

V letních dnech ocení snad každý sluneční brýle. Nechte vyrobit takové, které sluší každému, ženám i mužům a začněte je nabízet jako svůj reklamní produkt. Na nožičky brýlí můžete nechat vygravírovat logo vaší firmy, případně sluneční brýle nechte personalizovat jako dárek pro své zaměstnance a k logu firmy doplňte i iniciály nebo křestní jméno obdarovaného.

  1. Magnety na lednici

Spoustu lidí miluje magnety – na lednici se hromadí ty, které si rodina přivezla jako suvenýry z cest i ty s vtipnými obrázky, citáty nebo oblíbenými postavičkami dětí. Tak proč by lednici vašich zaměstnanců, klientů, obchodních partnerů a dalších nemohl zdobit i ten s vaším logem?

Ideální je, pokud takové magnety vyrobíte originálně, vtipně a v decentním provedením, které se bude líbit.

  1. Podložka pod myš

Jsou vaší cílovou skupinou lidé, kteří tráví hodiny u počítače? Potom může být dobrým reklamním předmětem i taková podložka pod PC myš. Nechte ji vyrobit s vaším logem a reklamní předmět je na světě.

  1. Malá svítilna

Malá svítilna se může také stát originálním reklamním předmětem. Hodit se mohou zákazníkům z oblasti stavebnictví, ale rozdávat je také můžete na nejrůznějších speciálních akcích.

  1. Záložky do knížek

Možná, že by vaše zákazníky potěšil dárek v podobě záložky do knížky. Výhodou takového reklamní předmětu je, že vaše logo, motto nebo barvy firmy mají neustále na očích a podvědomě na ně působí.

  1. Ponožky s logem vaší firmy

Praktickým reklamním předmětem mohou být také ponožky s logem vaší firmy. Vyrábět je můžete v nízké i vysoké variantě, v dětském, pánském i dámském provedení a různých velikostech. Ponožek totiž není nikdy dost.

  1. Klíčenky s vaším logem

Klíčenky jsou jedním z nejčastěji nabízených reklamních předmětů – možná, že se vám ale podaří vyrobit je v trochu jiné, originální podobě a propojit je s vaší značkou. Nabízet můžete například klíčenky, v kterých je schovaný otvírák na pivo, svinovací metr, lupa a další.

  1. Marmelády se vzkazem od vaší firmy

Marmelády se vzkazem mohou být skvělým reklamním předmětem. Existuje navíc vícero společností, které nabízí marmelády s možností potisknutí logem společnosti či vzkazem. Marmelády se vzkazem jsou užitečným a hlavně chutným reklamním předmětem, který může udělat radost zákazníkům a zároveň zvýšit povědomí o značce.

  1. Drobné mlsání a zdravé pochoutky

Reklamním předmětem mohou být také zdravé pochoutky nebo drobné mlsání, které zabalíte do obalu s logem vaší firmy, případně jim vymyslíte jméno, které bude mít propojení na vaši značku.

Alena Mrvíková, Specialista na optimalizaci webů – Naučte se, jak nastavit základní SEO on page faktory na vašem webu